FRÅGOR OCH SVAR

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna som ställs av våra panelmedlemmar. Hittar du inte svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på kundpanel@telenor.se.

Medlemskap

Hur blir jag medlem i Telenors kundpanel?
Du kan registrera dig genom att klicka här. Du kan endast registrera dig med en e-postadress en gång. Det är inte tillåtet att vara registrerad med flera olika e-postadresser i panelen.
Jag har glömt mitt lösenord?
Du kan återställa ditt lösenord genom att gå in på panelhemsidan och ange e-postadressen som du använde vid registreringen i Telenor Kundpanel. Återställ det enkelt här.
Hur kan jag ändra mina personliga uppgifter?
Du kan ändra dina uppgifter (e-postadress & lösenord) genom att logga in på panelhemsidan och ändra dessa uppgifter under ”Dina uppgifter”. Logga in på Telenor Kundpanel här.
Hur avslutar jag mitt medlemskap i kundpanelen?
Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap i Telenor Kundpanel. Kontakta oss så hjälper vi dig. Om du avregistrerar dig medan du har intjänade poäng kvar på ditt panelkonto går dessa panelpoäng tyvärr förlorade

Ersättning

Hur ser jag hur många panelpoäng jag har tjänat ihop?
Genom att logga in på ditt panelkonto på panelhemsidan kan du kontrollera ditt saldo och din utbetalningshistorik. Logga in på Telenor Kundpanel här.
Hur får jag ut min ersättning?
Logga in på ditt panelkonto på panelhemsidan. När du är inloggad kan du välja vilken värdecheck du vill växla in dina intjänade panelpoäng mot.
Alternativ för utbetalning
Som ersättningsalternativ väljer du bland de alternativ som vi erbjuder, du kan läsa om varje alternativ har

Undersökning

Antal undersökningar du får
Hur många undersökningar skickar ni till mig? Antalet undersökningar du får varierar beroende på vem du är och hur många undersökningar som finns aktuella.
Svara på undersökningar
Hur svarar jag på undersökningar? Du får undersökningar skickade till dig via e-post med en länk som du klickar på för att komma till undersökningen. Enkäten öppnas i ett separat fönster och du kan påbörja när du själv har tid.
Avslutade/stängda undersökningar
När jag klickar på länken står det att undersökningen är stängd/avslutad. Vad betyder det? Av erfarenhet vet vi att inte alla har tid eller möjlighet att svara på de undersökningar vi skickar ut. Kanske är exempelvis vissa på semester och kan inte svara på vår enkät. Därför skickas enkäten ut till en större mängd personer och avslutas när önskat antal svar kommit in. Därefter kan inga fler panelister svara på undersökningen. Om du har otur har vi redan hunnit få in det antalet svar vi söker.
Mer om screenout
Varför får jag ibland inte svara på mer än ett par frågor? Vad är screenout? Vissa undersökningar är riktade till en viss målgrupp och inleds med ett antal frågor (screenout-frågor) för att urskilja om du passar in i målgruppen. Om du inte tillhör den målgrupp som efterfrågas avslutas enkäten efter att du svarat på dessa få frågor. Du behöver med andra ord aldrig besvara en hel enkät om du inte tillhör målgruppen.
Sekretess för svar och personliga uppgifter
Hur hanteras mina svar och personuppgifter? Alla svar behandlas under stor sekretess och inga svar kan kopplas till dig. Du är fullständigt anonym i undersökningen och resultaten av enkäten används endast i sammanställd form. Dina personliga uppgifter behandlas i enlighet med GDPR och lämnas inte ut till någon extern källa. Vill du veta mer kan du läsa sektionen tillhandahålla och förbättra service i Telenors Integritetspolicy.